W Światowym Dniu Oceanów 8 czerwca 2021 r. rozdano długo oczekiwane nagrody za udział w licznych konkursach jeszcze sprzed lockdownu. Wielu uczniów klas 4-8 już nie mogło się doczekać tego rozstrzygnięcia, choć byli i tacy, którzy byli zaskoczeni informacją o zdobytym miejscu i nagrodzie. Za nami trudny czas,  wiele zmian, ale takich na dobre. Podczas wielu tygodni zamknięcia nauczyliśmy się funkcjonować w innej rzeczywistości. Wiele konkursów i szkolnych akcji zostało przeniesionych do sieci i to z pozytywnym odzewem naszych uczniów, którym się chciało chcieć zaangażować w realizację kolejnych zadań, wyzwań i działań. I tym uczniom szczególnie chcieliśmy podziękować. Nagrody zostały ufundowane przez Powiatową Stację Sanitarno-Epidemiologiczną w Pile oraz przez Radę Rodziców przy Szkole Podstawowej nr 2 w Pile.

1 czerwca 2021r. uczniowie klasy 6f postanowili spędzić na sportowo, więc udali się do lasu, aby z bliska przyjrzeć się tętniącej wiosenną energią przyrodzie. Przy okazji „dorzucili” ponad 470 km do klasowej puli z Tygodnia Kultury Zdrowotnej. Na rogatkach miasta na naszą grupę czekał pan Jarosław Ramucki, leśniczy z Nadleśnictwa Zdrojowa Góra, a przy okazji ekspert fotografii przyrodniczej, który przygotował dla nas ekstremalny spacer do Dobrzycy. Podczas długiej pieszej wędrówki, uczniowie mieli okazję usłyszeć sporo ciekawostek dotyczących życia zwierząt spotykanych w pilskich lasach oraz bliżej przyjrzeć się roślinności w szkółce leśnej. Przy okazji zobaczyliśmy też miejsca interesujące z punktu widzenia historii – np. to, w którym znaleziono skarby z epoki brązu, okopy w których broniła się bateria niemiecka podczas II wojny światowej oraz malowniczo położony w sercu lasu cmentarz. Po przybyciu do Dobrzycy mieliśmy jeszcze tyle siły, aby poskakać podczas gry w sznura, poszaleć na placu zabaw oraz upiec kiełbaski na przygotowanym przez pana leśniczego ognisku.

Mimo, iż przeszliśmy w sumie ponad 20 km, nikt nie narzekał – pogoda i humory dopisały, a poza tym była to świetna okazja do spędzenia czasu w klasowym gronie, po ponad sześciu miesiącach nauki zdalnej…

„Czego nauczyła mnie ośmiornica” to film dokumentalny, który obejrzeliśmy wspólnie na lekcji przyrody. Mogliśmy na kilkadziesiąt minut wybrać się w podróż do podwodnego świata i zobaczyć z bliska życie mieszkających tam zwierząt. Szczególnie bliskie stało się dla nas życie tytułowej ośmiornicy. Chłonęliśmy ten film z zachwytem. Czas spędzony na oglądaniu tego Oskarowego dzieła był ucztą dla oczu. W filmie opowiedziana została historia nietypowej przyjaźni pewnego filmowca i ośmiornicy zamieszkującej południowoafrykański las wodorostów.

Na obejrzeniu filmu się nie skończyło. Lubimy wyzwania, dlatego też podzieliliśmy się na grupy i popracowaliśmy nad naszym klasowym projektem. Część wybrała się do biblioteki po potrzebne materiały o podwodnym świecie a pozostali zaczęli projektować, wycina, wklejać i rysować. Dzięki pracy nad tym projektem mogliśmy utrwalić wiadomości zdobyte podczas seansu filmowego oraz zintegrować się w naszych grupach.

Tego było na potrzeba po długiej nauce w domu. Zachęcamy Was koledzy i koleżanki do obejrzenia filmu.

Z pozdrowieniami uczniowie klasy 3c

Wspólnie z naszą panią lektury omawialiśmy już na różne sposoby. Wykonywaliśmy lapbooki, tworzyliśmy komiksy oraz książki obrazkowe. Przyszła kolej na nowy pomysł -lektura w pudełku. O co w tym chodzi? O to, aby umieszczeniu treść książki w pudełku.

Naszym zadaniem było przyniesienie w pudełkach „skarbów” nawiązujących do treści lektury, nad którą pracowaliśmy. Wybór padł na książkę Miry Jaworczakowej „ Oto jest Kasia”. Pracując taką metodą mieliśmy nie tylko szansę wykazać się pomysłowością, ale również udowodnić, że znamy treść lektury. Trenowaliśmy w ten sposób umiejętność argumentowania. Każdy z nas zaprezentował swoje pudełko i opowiedział, dlaczego zdecydował się na takie,
a nie inne drobiazgi.
Mogliśmy również dowolnie, wykorzystując różne techniki udekorować pudełka. Omawianie lektury może być ciekawe 😊

Uczniowie klasy 3c

20 maja 2021 roku odbył się Szkolny Konkurs Matematyczny „Mały Matematyk” dla uczniów klas drugich. Do konkursu przystąpiło dziesięcioro uczniów, którzy zmagali się z różnymi zadaniami z Krainy Matematyki. Były to między innymi: labirynty, ciągi liczbowe, kwadraty magiczne, łamigłówki zapałczane, obliczenia kalendarzowe i pieniężne oraz inne ciekawe zadania. Jest mi niezmiernie miło poinformować, że I miejsce zajął Miłosz Wiśniewski z klasy II c, przygotowany przez panią Justynę Klocek, II miejsce zajął Franciszek Zwoliński z klasy II b, przygotowany przez panią Joannę Megger, III miejsce zajął Adrian Szrajber z klasy II b przygotowany również przez tę samą Panią. Zwycięzcom serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów w potyczkach matematycznych.

W dniach 19.04.2021- 25.04.2021 jak co roku w naszej szkole, odbył się „Tydzień Kultury Zdrowotnej”. Tym razem większość zadań realizowaliśmy zdalnie. Nasze działania oparte były na trzech priorytetach dotyczących: zdrowego odżywiania, aktywności fizycznej oraz higieny osobistej.

Wzmacniamy właściwe nawyki i postawy żywieniowe.

Nauczyciele w ramach swoich lekcji przedmiotowych realizowali działania związane ze zdrowym odżywianiem i zmianą nawyków dotyczących jedzenia. Na matematyce pani Alicja Marcinek w klasach 6f i 6c obliczała wskaźnik BMI (Body Mass Index). Dzieci dowiedziały się jak obliczyć, czy ich masa ciała jest właściwa. Na języku polskim pani Ewa Semanicka przeprowadziła w klasie 8d temat „Smak zdrowia we fraszce „Na zdrowie” Jana Kochanowskiego”. Link do lekcji https://liblink.pl/bkHjlIVv74 Uczniowie między innymi tworzyli i przeprowadzali ankietę „Jak dbać o zdrowie” i dyskutowali na tematy związane z szeroko pojętym zdrowiem. Na lekcji polskiego u pani Justyny Błaszczyk klasa 4a układała rymowanki i wierszyki. Ich hasło przewodnie brzmiało: „Klasa 4a o ruch i zdrowie dba”. . Przy okazji lekcji polskiego u pani Reginy Wojnickiej, dotyczącej fragmentów ,,Pana Tadeusza'' uczniowie mieli możliwość podszkolenia się z zasad Savoir-vivre przy stole. Również na lekcjach języków obcych wzmacniano właściwe nawyki żywieniowe. Pani Joanna Ficerman przeprowadziła w klasach 6a, 6c, 6d, 6f ciekawe lekcje „Healthy meals”.
W czasie tych lekcji uczniowie poznali angielskie nazwy mikro i makroskładników, ich znaczenie w diecie nastolatka oraz zasady komponowania zdrowych posiłków. Natomiast w klasie 7a przeprowadziła temat „Whats your favourite recipe?”. W ramach ćwiczeń komunikacyjnych, uczniowie rozmawiali na temat przyczyn popularności wśród nastolatków jedzenia typu fast-food oraz możliwości zastąpienia niezdrowego jedzenia ich zdrowszymi zamiennikami. Wspomniane już klasy szóste, pod okiem p. Ficerman, zabawiły się również w angielskiego Master Chef’a. Oto link do tylko kilku ciekawych filmów, które nasi uczniowie nagrali https://liblink.pl/UV6EnPAO9O . Pani Agnieszka Płóciennik uczyła dzieci opisywać owoce w języku niemieckim, a każdy opisany owoc został zwizualizowany w formie plastycznej. Na lekcji historii pani Sławomira Smolarska przedstawiła temat: Czy wiesz, co jadano na Kongresie wiedeńskim? Link do scenariusza lekcji: https://drive.google.com/file/d/1wLOJExU-vHz464tl7sCP-AiP6XWWZVY1/view?usp=sharing Na lekcji muzyki pani Smolarska z klasą 6a skomponowała piosenkę na temat zdrowia. Być może od przyszłego roku, będzie ona hymnem naszych Tygodni Kultury Zdrowotnej. Pan Dariusz Półgęsek na lekcjach techniki w klasach czwartych, piątych i szóstych przedstawiał dzieciom korzyści płynące z regularnej jazdy na rowerze, dzieci wykonywały zdrowe owocowe koreczki i szaszłyki oraz obejrzały film pt. „Jedzenie, które cię zabija- zmień chemię na jedzenie”. Plastyka u pani Sławomiry Lewińskiej również była pełna tematów związanych ze zdrowiem. Uczniowie wykonywali prace plastyczne związane z odżywianiem i promocją zdrowia. Bardzo ciekawym pomysłem są koszulki promujące zdrowie.